--- Turistické informační centrum ---
Zataženo 8 °C areál Marta II.
Naučné stezky
Kačenčina pohádková stezka

Již 300 let vládne Orlickým horám princezna, jediná vládkyně hor v českých zemích. Je to princezna Kačenka a vy s ní můžete strávit den plný zážitků a poznání na její pohádkové stezce až do ukončení letního provozu lanovky do 30.9. S Kačenkou na každém stanovišti objevíte nejen pohádkový příběh a příjemné posezení, ale zaujme i soutěživé děti, neboť se zde ukrývá také úkol pro splnění soutěže. Ten najdete na ceduli s mapkou. Součástí zastávek jsou interaktivní prvky, které děti rozvíjí a vždy souvisí s příběhem a lokalitou. Pro soutěživé je součástí pohádkové stezky pohlednice, kterou lze zakoupit na prodejních místech. Do této pohlednice sbíráte razítka z trasy, která jsou u každé zastávky. Obsahuje také mapku, kde jsou vyznačena místa s úkoly a razítky. Po nasbírání razítek ze všech stanovišť obdržíte jednu z odměn. Kromě zábavné soutěže se dozvíte nové příběhy a strávíte krásný den v přírodě Orlických hor. Pojďte se projít a hledat pohádky!

Prodejní místa pohlednic:

• Informační centrum Deštné
  • Pokladna sedačkové lanovky Sportprofi
  • Lanový park Deštné
  • Penzion a restaurace Kozí chlívek
  • Adventure půjčovna Deštné
  • Ateliér zvonaře a hrnčířky

S Kačenkou po stopách sklářů

Na léto jsme připravili další možnost jak trávit volný čas. Jedná se zábavně naučnou stezku, která Vás provede historií tavení skla. Na trase z Deštného v Orlických horách do Orlického Záhoří je v místech spjatých s historií sklářů umístěno sedm informačních tabulí. Na každé informační tabuli se hráči seznamují s historií a opisují jednoduché soutěžní kódy, které vyplňují do tabulky pravidel hry. Tabulku s vyplněnými kódy můžete odevzdat v informačním centru v Deštném v Orlických horách nebo Orlickém Záhoří, kde budete za Vaši snahu odměněni skleněnou mincí s motivem Kačenky a Pašeráků. V případě, že vyplněnou tabulku s kódy ve výše uvedených informačních centrech odevzdáte, budete zařazeni do slosování, které proběhne každý rok na akci „Tavení skla dřevem“. Tato naučná stezka vznikla díky fondu mikroprojektů v Euroregionu Glacensis v letech 2007-2013., v rámci projektu „S Kačenkou po stopách sklářů“, číslo projektu CZ.3.22/3.3.02/10.0190

Okolím Deštného

Popis trasy:

Trasa NS začíná na konečné autobusu u hotelu Orlice v Deštném v Orlických horách - Zákoutí. Pokračuje po silnici směr Šerlich a odbočuje vlevo na silnici k hotelu Šerlišský mlýn. Asi po 500 m odbočuje vpravo přes říčku Bělou na žlutou turistickou cestu a souběžně s ní pokračuje na hřeben Orlických hor k Masarykově chatě na Šerlichu. Odtud pokračuje po hřebenové cestě souběžně s červenou turistickou cestou - Jiráskova horská cesta - přes NPR Bukačka na křižovatku lesních cest pod Polomským kopcem. Zde je odbočka NS vpravo k Vrchmezí. Z křižovatky pod Polomským kopcem pokračuje dále po lesní silnici do PR Sedloňovský vrch, dále po této silnici kolem Sedloňovského Černého kříže. Ve druhé ostré pravotočivé zatáčce odbočuje vlevo k modré turistické cestě a po ní pokračuje zpět do Deštného v Orlických horách, kde končí ve středu obce u kostela na zastávce autobusů. Trasa NS je vyznačena v mapě na následující straně.

Délka trasy: 15 km

Informace:

Zajímavosti o okolí NS jsou dostupné návštěvníkům na 8 informačních panelech, které jsou umístěny na trase NS pouze na letní sezónu (květen - říjen). V minulosti byl vydán tištěný průvodce, který je již dlouho rozebrán.

Názvy zastávkových panelů:
  • Deštné - Zákoutí (Obec Deštné)
  • Květena Orlických hor
  • Nadmořská výška 1015 m (Pohled do Polska)
  • SPR Bukačka
  • Vrchmezí 1084 m (Turistika)
  • Lesy Orlických hor
  • Černý kříž (Opevnění)
  • Deštné - Národní dům (Ochrana přírody)